doc., PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, Ph.D.

svamberk.sauerova@palestra.cz
  • Katedra pedagogiky a psychologie
  • Vysokoškolský pedagog
  • Šéfredaktorka vědeckého časopisu Diagnostika a Poradenství v pomáhajících profesích
  • Garant Poradenského centra
  • Poradenský psycholog
  • Lektor
  • Kouč (holistické koučování)
  • Arteterapeut


Akademický rozvoj


1993 – Filozofická fakulta UK – Pedagogika – psychologie
1998 – Filozofická fakulta UK – Psychologie (jednooborová)
2001 – Filozofická fakulta UK – doktorandské studium, obor Pedagogika. Téma disertační práce „Vliv vyučování na rozvoj osobnosti žáka 1. třídy“
2014 – Trnavská univerzita Trnava – habilitační řízení, obor Pedagogika. Téma habilitační práce „Rozvíjení čtenářství u dětí mladšího školního věku“

2001 – Právnická fakulta – obor Právo a právní věda, prezenční studium, z rodinných důvodů ukončené v roce 2006.
Pravidelné vzdělávání v oblasti psychologických diagnostických postupů, speciálně pedagogické problematiky a komunikace.
Zahraniční stipendijní studijní pobyty (např. Freie Universität Berlin) i pracovní stáže (např. UMB Banská Bystrica).
V rámci svého profesního vývoje působila na středních a vysokých školách, v Pedagogicko- psychologické poradně v Praze 12, několik let rovněž působila jako učitel specializované třídy na základní škole.

Hlavní okruhy profesního zájmu

  • projektování volnočasových programů s důrazem na podporu pohybových aktivit pro vybrané cílové skupiny i poradenství v oblasti sportovních a pohybových aktivit u dětí se specifickými vzdělávacími potřebami;
  • pedagogická diagnostika při práci s jedinci se SPUCH
  • osobnostní rozvoj s ohledem na specifické charakteristiky dané skupiny (s ohledem na specifika dané skupiny – děti se SPUCH, dospívající, senioři, handicapovaní)
  • problematika čtenářské gramotnosti a možnosti rozvíjení pozitivního postoje k četbě u dětí a dospívajících (s důrazem na využití prvků zážitkové pedagogiky),

Profesní rozvoj

Do roku 2013 byla předsedkyní Akademického senátu, od roku 2014 působí ve funkci prorektorky pro pedagogickou činnost. Podílí se na přípravě materiálů pro akreditační řízení v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických programu, bakalářských i magisterských oborů.

V rámci výuky až do roku 2014 pravidelně se studenty realizovala projekty volnočasových aktivit pro vybrané instituce (azylový dům, Klokánek apod.), se studenty spolupracuje se serverem AZrodina na provozu rubriky volný čas.

Od roku 2012 je garantem Studentských konferencí, od stejného roku se významně podílí na organizaci konference tematicky věnované oblasti Zážitková pedagogika.

Od roku 2011 působí jako externí oponent TAČR, aktivně se podílí na přípravě a realizaci řady grantových projektů (GAČR, ESF, regionální granty).

Spolupracuje na řadě společensko-prospěšných projektů (např. Praha sportovní, Kampaň na podporu Olympijských sportovců „Maminko děkuji“), spolupracuje s akreditovanou vzdělávací institucí Educocentrum, má vlastní soukromou praxi v oblasti koučování a pedagogického a pedagogicko-psychologického poradenství, věnuje se aktivně publikační činnosti odborného i popularizačního charakteru jak v tuzemsku, tak v zahraničí (např. Studia Edukacyjne, Polish Journal of Sport and Tourism, US-China Education Review B), podílí se rovněž na tvorbě vysokoškolských studijních materiálů (tištěných, e-learningových) a na recenzní a editorské práci.

V roce 2012 iniciovala založení Studentského odborného časopisu PALESTRA, od roku 2013 je členkou Redakční rady vědeckého časopisu Acta Salus Vitae (do 9/2017) a vědeckého časopisu Andragogická revue (od roku 2014).

Od roku 2010 je členem Sněmu Rady vysokých škol, kde je zapojena do práce Etické komise. Od roku 2015 působí v této komisi jako místopředsedkyně. Aktivně se podílí na projektech MŠMT – IPN Kvalita a IPN Kredo. Od roku 2014 je členkou Akreditační komise pro akreditaci vzdělávacích zařízení v oblasti sportu.

Je členkou tuzemských i mezinárodních odborných společností – Českomoravská psychologická společnost, Česká pedagogická společnost, Czech Reading Assotiation, International Literacy Association, Society of Research in Wellness.(do 9/2017) Pravidelně se aktivně účastní domácích vědeckých i zahraničních mezinárodních konferencí.

Aktivní účast na konferencích

Přednáškový blok – zvaný řečník  na 12. konferenci českých škol v Severní Americe. Toronto. Květen – červen 2024 (témata Wellgeing žáků, Psychohygiena pro učitele, Bilingvní výchova).

26. 10. 2016 – Vedecké kolokvium s mezinárodní účastí Reflexe človeka v slovanskom filozofickom prostredí. Trnava. Trnavská univerzita.
Příspěvek: „Reflexe osobnosti pedagoga v díle Fr. Tomáška (a její význam pro současné vzdělávání pedagogů)“.

20. 10. 2016 – 3. Mezinárodní konference „Sport a zážitková pedagogika“. VŠTVS PALESTRA, Praha
Příspěvek: TILINGER, P., ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M. „Volnočasové aktivity českých seniorů aneb čím se baví čeští senioři“.
Příspěvek: „Sebezkušenostní výcvik učitelů jako prostředek osobnostního rozvoje a prevence syndromu vyhoření.“

16. – 17. 9. 2016 – 6. ročník mezinárodní vědecké konference celoživotního vzdělávání ICOLLE 2016 (International Conference of Lifelong Education). Brno.
Příspěvek: TILINGER, P., ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M. „Analýza pohybových aktivit seniorů (65+) jako zdravotní prevence“.
Příspěvek: ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M., TILINGER, P., JIRÁSKO, R. „Analýza postojů seniorů ve věku 70+ ke zdravému životnímu stylu“.

16. – 17. 9. 2016 – Mezinárodní vědecká konference „Pohybové aktivity ve světle odkazu Karla IV. FTVS UK Praha.
Příspěvek: HOŠEK, V., KREJČÍ, M., ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M. Podíl rytířské výchovy na socializaci Karla IV. v kontextu sociálního učení ve sportu

16. – 17. 6. 2016 – 12. Konference o výchově a volném čase. České Budějovice: Jihočeská univerzita.
Příspěvek: „Volba vhodných volnočasových činností (a pedagogických přístupů) u dětí s poruchami aktivity a pozornosti“.

23. 10. 2014 – 2. ročník mezinárodní konference Zážitková pedagogika – zdroj inspirace v edukační praxi. VŠTVS PALESTRA.
Příspěvek: „Projekt rozvoje čtenářství pro dospívající – „Po stopách Bohumila Hrabala.“

24. – 25. 9. 2014 – Konference Počáteční čtení: čtu a stávám se čtenářem. PedF UK Praha.

16. – 17. 9. 2014 – 6. ročník mezinárodní vědecké konference celoživotního vzdělávání ICOLLE 2014 (International Conference of Lifelong Education). Brno.
Příspěvek: „Mezigenerační učení jako nástroj edukace při podpoře kvality života seniora.“

17. – 18. 10. 2013 – 2. Mezinárodní konference „Wellness, zdraví a kvalita života. VŠTVS PALESTRA, Praha
Příspěvek: „Individuální přístup v tělesné výchově jako prostředek motivace žáků k účasti na pohybových aktivitách.“

25. 4. 2013 – Mezinárodní konference „Zážitková pedagogika a možnosti jejího využití při práci s vybranými cílovými skupinami. VŠTVS PALESTRA, Praha.
Příspěvek: „Význam prožitku při podpoře čtenářství a čtenářské gramotnosti.“

26. 2. 2013 – Mezinárodní konference Technical, Human and Social Sciences: Is It Possible to Dialogue in the Pedagogical Process? Praha: ČVUT.
Příspěvek:“Využití technických prostředků a moderních technologií v rozvíjení čtenářství a čtenářské gramotnosti dítěte.“

13. – 15. 4. 2012 – The 3rd International Worshop of Psychomotricity. Psychomotor Therapy in Mental Health Care. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně.
Příspěvek: „Didactic Aspectsin Physical Activity Education of ADHD Syndrome Affected Children“.

28. – 29. 3. 2012 – Mezinárodní vědecká konference Gramotnost ve škole.Hradec Králové:Univerzita Hradec Králové.
Příspěvek: „Využití literární tvorby Eduarda Štorcha v projektech rodinné edukace zaměřených na podporu čtenářské gramotnosti dospívajícího chlapce s multifaktoriálním zdravotním handicapem.“



PUBLIKAČNÍ ČINNOST


2025


Rozhovory v České televizi – Sama doma – Rubrika na téma Výchova bez tělesných trestů

21. 1. 2025

https://www.ceskatelevize.cz/

porady/1148499747-sama-doma/

225562220600010/cast/1091329/

18. 2. 2025

https://www.ceskatelevize.cz/

porady/1148499747-sama-doma/

225562220600026/cast/1097282/

Česká televize –

Studio 6

28. 1. 2025

Jak dohnat zameškané učivo


2024


ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta a Zdeněk MARTÍNEK.

Výchova panovačných dětí

. Praha: Grada, 2024. ISBN 978-80-271-3197-6.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Rozhovor.

Generace sněhových vloček? Rodiče by se měli zamyslet, zda jsou pro děti vzorem

. V pořadu „O životě zblízka s Bohumilou Čihákovou“. Denik.cz 2024. Dostupné


ZDE



Rozhovory v České televizi – Sama doma – Rubrika na téma Panovačné dítě

​9.1. Jak na výchovu panovačného dítěte

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1148499747-sama-doma/224562220600002/cast/1020327/

6.2. Panovačné dítě a problémy v kolektivu

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1148499747-sama-doma/224562220600018/cast/1026077/

27.2. Kde hledat pomoc při výchově panovačného dítěte

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1148499747-sama-doma/224562220600034/

​5.3. Techniky pro zmírnění projevů panovačnosti dítěte

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1148499747-sama-doma/224562220600002/cast/1020327/


Rozhovory v České televizi – Sama doma – Rubrika na téma Duševní pohoda rodičů



2.4.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1148499747-sama-doma/224562220600048/cast/1036734/

23.4.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1148499747-sama-doma/224562220600060/cast/1040980/

30.4.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1148499747-sama-doma/224562220600064/cast/1042351/

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Pravidelné třídnické hodiny. Senožatské noviny – červen 2024. Ročník XXVI., č. 6.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Rozhovor v pořadu „Dobrý večer s Hankou Kynychovou a Vlastou Korcem“. 45 min. Téma – nárůst dětí s psychickými obtížemi, spolupráce školy a poraden, možnosti podpory dětí ze strany rodičů, ADHD a co s tím. 14. 6. 2024

Jiří Matzner, Markéta Švamberk Šauerová, Klára Khine, Veronika Benešová Hudečková



Přednáškový blok – zvaný řečník  na 12. konferenci českých škol v Severní Americe. Toronto. Květen – červen 2024 (témata Wellgeing žáků, Psychohygiena pro učitele, Bilingvní výchova).

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta.

Naděje žije i po zpackaných přijímačkách

. Rozhovor MF. 27. 8. 2024

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. The importance of the quality of social interactions between teachers and pupils in building a safe school environment – an analysis of teacher evaluation from the pupil’s perspective.

DIAGNOSTIKA A PORADENSTVÍ V pomáhajících profesích

,

2024

(12), 15–25.

https://doi.org/10.58743/dap2024no12.344


Projekty pro  ČT Edu  –

Jak se z toho nezbláznit, aneb přijímačkový WEllbeing – In: Přijímačky na střední školy. ČT Edu.

https://edu.ceskatelevize.cz/storage/worksheet/velky-pruvodce-prijimackami/jak-se-z-toho-vseho-nezblaznit-prijimackovy-wellbeing.pdf



2023


ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. The importance of experience in the ageing process. In: ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta, TILINGER, Pavel (Eds.).

Prožitek jako součást edukačních a psychosociálních přístupů

. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra, spol. s r.o., 2023, s. 31-42. ISBN 978-80-88462-45-3. Dostupné


ZDE


.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta

.

Prevence „Nature Deficit Disorder“ u dětí a dospívajících. In:

Telesná výchova a šport v živote človeka

. Zvolen: Technická univerzita vo Zvolene, 2023, s. 97-111. ISBN 978-80-228-3394-3.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta

.

The structure of leisure and educational activities in the selected retirements homes as an important part of supporting the improvement or maintenance of the quality of life of the clients of these facilities. In: VETEŠKA, Jaroslav, KŘÍŽ, Jaroslav.

Adult Education 2022 – balance in the context of strategic changes : proceedings of the 12th International Adult Education Conference : 22nd and 23rd November, 2022, Prague, Czech Republic

. Prague: Czech Andragogy Society, 2023, s. 71-78. ISBN 978-80-908330-4-3.

https://kamv.cz/konference-vd-2022-cz

HAVLOVÁ, Lucie, ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta a JIRÁSKOVÁ, Jitka.

Vliv formativního hodnocení na psychickou pohodu žáků střední školy – studie

. DIAGNOSTIKA A PORADENSTVÍ V pomáhajících profesích, roč. 7 (2023), č. 1, s. 80–104.

https://doi.org/10.58743/dap2023vol7no1.321

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Podpora třídních učitelů středních škol při efektivním vedení třídnických hodin jako prostředek zvýšení profesního self-efficacy . In: KAMANOVÁ, Lenka, MIŠKELOVÁ, Martina a KRYŠTOF, David (Eds.).

Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2023 Udržitelný učitel

. Brno: ICV Mendelova univerzita, 2023, s. 137-149. ISBN 978-80-7509-958-7. Doi 10.11118/978-80-7509-958-7. Dostupné


ZDE

.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta a Jitka JIRÁSKOVÁ.

Social wellbeing – a key factor in the mental health of children and adolescent

. Acta Salus Vitae, vol. 11 (2023), no. 2, s. 28–34.

https://doi.org/10.58743/asv2023vol11no2.331

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta

.

Quality of life of seniors in residential facilities during the Covid pandemic – 19. In Kochan, I., Czykwin, E.

Człowiek w przestrzeni życia społecznego

. Varšava: Wydawnictwo Naukowe ChAT, 2023, s. 131-148. ISBN 978-83-60273-78-4.

https://chat.edu.pl/app/uploads/2023/09/ksiazka.pdf


Projekty pro  ČT Edu – téma wellbeing. Září 2023


https://edu.ceskatelevize.cz/okruh/skolni-wellbeing


https://edu.ceskatelevize.cz/namet/uvodni-metodika-skolni-wellbeing

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ Markéta, KUCHARSKÁ, Anna. Význam environmentálních faktorů v hodnocení wellbeingu studentů učitelství v „Postcovidové“ době. In: KAMANOVÁ, Lenka, ADAMEC, Petr, ŠIMÁNĚ, Michal (Eds.) S

borník z mezinárodní konference ICOLLE 2022 : „Omnes, omnia, omnio“ pro 21. století.

Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. ISBN 978-80-7509-922-8. DOI:

https://DOI:10.11118/978-80-7509-922-8-0273

.

MIROVSKÝ, Tomáš, ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Changes in volunteer preferences at Olympic festivals associated with the Covid-19 disease pandemic.

Scientia et Societas

. 2023, 19(1).  Dostupné


ZDE


.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta.
O životě zblízka s Bohumilou Čihákovou. Čtyřdílná série Rozdělené rodiny. Vychovávám svoje děti dobře? Lez získat prestiž přes dítě?  Smíření s vlastní identitou.

https://www.denik.cz/z_domova/

proc-politika-rozdeluje-

rodiny.html


https://www.denik.cz/z_domova/

vychovavam-svoje-deti-dobre.

html


https://www.denik.cz/z_domova/

lze-ziskat-prestiz-pres-dite.

html


https://www.denik.cz/z_domova/

podcast-rozdelene-rodiny-

smireni-s-vlastni-identitou.

html

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. 8. díl rubriky Neprůbojné děti – Sama doma Česká televize.  Téma: Neprůbojné děti a jak mohou pomoci pohybové aktivity. 25.4.2023

https://www.ceskatelevize.cz/

porady/1148499747-sama-doma/

223562220600065/cast/975923/

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. 7. díl rubriky Neprůbojné děti – Sama doma Česká televize.  Téma: Neprůbojné děti a výchovné styly rodičů. 11.4.2023

https://www.ceskatelevize.cz/

porady/1148499747-sama-doma/

223562220600057/cast/973129/

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. 6. díl rubriky Neprůbojné děti – Sama doma Česká televize.  Téma: Neprůbojné děti a zvyšování sebedůvěry. 28.3.2023

https://www.ceskatelevize.cz/

porady/1148499747-sama-doma/

223562220600050/cast/970790/

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. 5. díl rubriky Neprůbojné děti – Sama doma Česká televize. Téma: Neprůbojné děti a výchova k diskomfortu. 14.3.2023

https://www.ceskatelevize.cz/

porady/1148499747-sama-doma/

223562220600042/cast/968033/

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. 4. díl rubriky Neprůbojné děti – Sama doma Česká televize.  Téma: Neprůbojné děti a pomoc učitele . 28.2.2023

https://www.ceskatelevize.cz/

porady/1148499747-sama-doma/

223562220600034/cast/965223/

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. 3. díl rubriky Neprůbojné děti – Sama doma Česká televize. Téma Neprůbojné, ale talentované děti.

https://www.ceskatelevize.cz/

porady/1148499747-sama-doma/

223562220600026/cast/962438/

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. 2. díl rubriky Neprůbojné děti – Sama doma Česká televize. 31.1.2023

https://www.

ceskatelevize.cz/porady/

1148499747-sama-doma/

223562220600018/cast/959744/

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Neprůbojné děti – pravidelná rubrika v pořadu České televize Sama doma. 17.1.2023

https://www.ceskatelevize.cz/

porady/1148499747-sama-doma/

223562220600010/cast/957313/

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Co rozděluje společnost? Podcast k tématu v rámci pořadu O životě zblízka s Bohumilou Čihákovou. Deník.cz 27.1.2023

https://www.denik.cz/z_domova/

podcast-psycholozka-marketa-

svamberk-sauerova.html



2022


ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ Markéta, SMETÁČKOVÁ Irena.

Accuracy of pupils´ self-assessment

.

EduPort

. 2022, 6(2):13-25. ISSN 2695-0936 DOI:

10.21062/edp.2022.009

.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Student wellbeing support project based on the analysis of stress susceptibility of students of various fields of study.

Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání

, 2022, 6(3), s.29-46. ISSN 2533-7890 (On-line).

https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2023/03/Gramotnost_03_2022_Svamberk_Sauerova.pdf

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. The importance of Life skills  in undergraduate and lifelong teacher education in the 21st century. Pp 43 – 67. In: ADAMEC, Petr,  Michal, ŠIMÁNĚ, a Martina MIŠKELOVÁ (Eds.). Trends and Competencies in Vocational Education. Sciemcee Publishing London, Septemer 2022. ISBN 978-1-7399378-2-9

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Co-teaching and other pedagogical approaches to the prevention of burnout syndrom of beginning teachers. Pp 53 – 67. In: PITUŁA, Beata a Mirosław KOWALSKI (eds.).

Co-Teaching – Everyday Life or Terra Incognita of Contemporary Education?

V&R unipress, 2022. ISBN 978-3-8471-1500- 7.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Promoting Self-efficacy as one of the Basic Salutoprotective Resources in Dealing with Challenging Life Situations with a Focus on the Covid Pandemic-19.

Acta Salus Vitae

[online]. 2022, 10(1), 17-25. ISSN 1805-8787. Dostupné z

http://odborne.casopisy.palestra.cz/index.php/actasalusvitae/article/view/290/375


ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta.

Výchova neprůbojných a uzavřených dětí

. Praha: Grada, 2022. 197 s. ISBN 978-80-271-3097-9.



2021


ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta a Tomáš MIROVSKÝ. Palestra žije olympijským sportem a svým sportovcům a parasportovcům fandí ze všech sil.

Aplikované pohybové aktivity.

2021, 12(2), 16-17. ISSN 1804-4204, eISSN 1804-4220. Dostupné z:

https://apa.upol.cz/2021-12-2/publication#page/18

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Poradenské centrum VŠTVS PALESTRA.

Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích

, 2021, 5(2), s. 88-89. ISSN 2570-7612. Dostupné také z:

http://odborne.casopisy.palestra.cz/index.php/dap/article/view/286-1644/362

.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Recenze RECENZE – BIELESZOVÁ, Dušana, KOREŇOVÁ, Soňa. Sebariadenie a manažerská etika v
školskom prostredí.

Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích

, 2021, 5(2), s. 86-87. ISSN 2570-7612. Dostupné také z

http://odborne.casopisy.palestra.cz/index.php/dap/article/view/284-1642/360

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Medailonek prof. Alena Vališová.

Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích

, 2021, 5(2), s. 80-81. ISSN 2570-7612. Dostupné také z:

http://odborne.casopisy.palestra.cz/index.php/dap/article/view/289-1650/365

.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Význam vzorů, komunikace a rodinných edukačních projektů při motivaci dítěte k pohybovým aktivitám a ke sportu. In: BAISOVÁ, Karin, KRUŽLIAK, Martin.


Telesná výchova a šport v živote človeka: Konferenčný recenzovaný zborník vedeckých prác



.

Zvolen: VUT vo Zvolene, 2021. s. 101-117. ISBN 978-80-228-3301-1.

TILINGER, Pavel a Markéta ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ.  Škola a její význam v socializace dítěte (s ohledem na výchovu k pohybové aktivitě a utváření pozitivního postoje k pohybové aktivitě). In: BAISOVÁ, Karin, KRUŽLIAK, Martin.


Telesná výchova a šport v živote človeka: Konferenčný recenzovaný zborník vedeckých prác



.

Zvolen: VUT vo Zvolene, 2021. s. 118-136. ISBN 978-80-228-3301-1.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Medailonek MUDr. R. Honzák.

Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích

. 2021, 5(1), s. 107-108. ISSN 2570-7612. Dostupné z:

http://odborne.casopisy.palestra.cz/index.php/dap/article/view/264/264-1537

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M.
Nejčastější
psychologické faktory ovlivňující používání výmluv, pokles osobní odpovědnosti v edukačním procesu a možnosti preventivního působení. In: KRIŠTOF, Pavel, SÁMELOVÁ, Anna, VADÍKOVÁ, Katarína M.

Tekutá výhovorka na Slovensku

. Trnava: TYPI UNIVERSITATIS TYRNAVIENSIS, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity a VEDY, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2021. ISBN 978-80-568-0402-5.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Self-efficacy a její postavení ve struktuře profesních a osobnostních kompetencí moderního učitele. In: ADAMEC, Petr, ŠIMÁNĚ, Michal (eds).

Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2021 : Rozvoj kompetencí relevantních pro život a praxi v 21. století

. Brno: Mendelevova univerzita v Brně, 2022. ISBN 978-80-7509-832-0. Dostupné


zde


.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M. Zpravodajství z dění na VŠTVS PALESTRA.

Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi

. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2021, 12(1). ISSN 1804-4204. Dostupné také z:

https://apa.upol.cz/novinky-apa#casopisapa

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M.

Výchova neprůbojných a uzavřených dětí.

Grada publishing, a.s.. Praha, 2021. V tisku.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Projekt a realizace zážitkového programu zaměřeného na prevenci šikany na prvním i druhém stupni základní školy. In: ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta (ed.) a kol.

Pohyb a prožitek v multioborovém pojetí

. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r.o., 2021. 259 stran. ISBN 978-80-87723-91-3.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta (ed.) a kol.

Pohyb a prožitek v multioborovém pojetí

. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r.o., 2021. 259 stran. ISBN 978-80-87723-91-3.



2020



ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M. Moderní technologie při rozvíjení čtenářské gramotnosti v distanční výuce v době karantény COVID-19.

Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích

. 2020, 4(2), s. 72-82. ISSN 2570-7612.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta.

Sociální psychologie: studijn

Přihlášení